emmelou, 28. november 2016 Indrukken

Het Schär bloggers event 2016

Dit jaar was ik voor de allereerste keer uitgenodigd voor hét bloggers event van het glutenvrije merk Schär. Elk jaar organiseert het leuke team achter Schär deze heerlijke reis.
Bloggers die samenwerken met Schär worden dan verwend met veel te veel lekker eten, fijne hotels en hele leuke workshops. Maar er moet natuurlijk ook nog (een beetje) gewerkt worden. Als je benieuwd bent naar wat we allemaal hebben gedaan én gegeten lees dan vooral even verder.

Het begint al op Schiphol.

Afgelopen donderdag, in de vroege ochtend, ontmoet ik alle Nederlandse bloggers die dit jaar meegaan. We besloten om gezellig samen het vliegtuig te pakken en na een grote kop koffie bij Starbucks gaan we richting het vliegtuig.
De stemming zit er ‘zelfs zo vroeg’ al goed in en de vlucht verloopt voorspoedig. Veilig in Venetië aangekomen huren we 2 auto’s waarmee we naar Burgstall rijden. Daar wacht ons een heerlijk hotel midden in de Tiroler bergen. Dat belooft veel goeds!

Bolzano en het diner.

Al snel is het tijd voor het diner. Met een bus rijden we naar Bolzano, onderweg ontmoeten we meteen ook de andere bloggers. Vanuit heel Europa zijn zo’n 25 foodbloggers verzameld, allemaal even leuk. Omdat we onderweg eigenlijk nog niks gegeten hadden storten we ons meteen al op de heerlijke hapjes die op de bar staan uitgestald.

Bolzano is prachtig en het diner valt bij iedereen in de smaak.

De workshops in het Vigilius.

Ook de volgende dag begint al vroeg. Om 8:00 worden alle bloggers weer opgepikt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik liever nog even had geslapen want het was een lange reis en we gingen niet vroeg naar bed. Maar zodra ik de kabelbaan zie waarmee we naar een prachtig resort gaan, het Vigilius genaamd, ben ik meteen weer klaarwakker. Het 5 sterren resort staat boven op de berg en dat is heel erg hoog. Het uitzicht is prachtig.

De kabelbaan waarmee we naar het hotel/spa Vigilius gaan.

Bij binnenkomst zijn er tal van workshops, in kleine groepjes leren we van alles over het merk Schär. We krijgen een kijkje achter de schermen, uitleg over de nieuwe website van Schär (die is heel tof!) en we mogen de nieuwste producten proeven en beoordelen. Ja! Zwaar werk hoor mensen 😉
Tijdens de lunch worden we verwend met de meest heerlijke gerechtjes en samen met alle leuke bloggers en het waanzinnige uitzicht is het beslist een heerlijke dag.

Lekker eten en leuke workshops.

Bakwedstrijd.

Ohja! Er is ook nog een bakwedstrijd georganiseerd. We trekken lootjes om de teams te vormen en heel toevallig mag ik gewoon in het Nederlands bakken. Met de onwijs leuke Lianne van het vrolijke blog ‘Focus on Foodies’ Yay!!!

Helaas zijn onze 3 verplichte ingrediënten nou niet echt om over naar huis te schrijven en ik zal je de details -en het uiteindelijke recept maar beter besparen. Maar desondanks hadden we de grootste lol samen en het was natuurlijk ontzettend lekker om al die resultaten van alle andere te proeven. Reny ‘Mind Your Feed‘ heeft de wedstrijd (natuurlijk) gewonnen. Samen met de de Finse Hannele. Wat was die peren plaattaart lekker zeg!

Spätzle voor lunch en de prachtige workshop ruimte in het Vigilius.

Na het ‘heel Holland bakt’ achtig spektakel was het tijd voor een aperitief in een heuse wijnkelder. Niet verkeerd :-). Het diner dat volgt is wederom grandioos en in het donker weer terug naar de bewoonde wereld met een kabelbaan is natuurlijk ge-wel-dig!

In het hotel aangekomen drinken we natuurlijk nog een wijntje, of twee! Zet een stel foodbloggers bij elkaar en het is alsof ze elkaar al jaren kennen.
Volgend jaar weer meiden? Julie zijn top! Oh en even een hele dikke dankjewel voor de organisatie en het leuke team van Schär. #encore

Wie waren erbij?

Je bent vast ook benieuwd naar de blogs van alle andere meiden. Misschien ken je ze nog niet en dat zou jammer zijn want ze delen stuk voor stuk hele fijne glutenvrije recepten. Hier zijn ze dan:

Lianne van Focus on Foodies
Reny van Mind Your Feed
Elize van Stories of a Coeliac
Bettina van Betty’s Kitchen
Harmke van Miss Glutenvrij
En de lieve Shemara van Eerlijker Eten

Als je nog meer foto’s wil zien van ons grote Schär avontuur in de Italiaanse bergen, kijk dan van de week ook nog even op Bakers and Fakers want daar deel ik ‘deel twee’ van ons glutenvrije bloggers event.

Tot gauw!

Liefs van Emmelou

Lees meer over deze auteur

emmelou

Hi, ik ben Emmelou. En bakken doe ik graag. Vooral als het buiten regent en met favoriete muziekjes op de achtergrond. Omdat ik niet tegen gluten kan ben ik altijd op zoek naar mooie gerechten en recepten die nét zo lekker zijn als de “gewone” variant.